»Kustos in teoretik (čeprav se je sam nerad tako opredeljeval) Igor Zabel ostaja v spominu slovenskega umetnostnega prostora priljubljena osebnost, njegova odsotnost pa ostaja vpisana v naši skupni zavesti.«
»Soočenje z resnično zgodbo je zahtevalo poseben pristop – ostati zvest izvirnemu romanu, hkrati pa razmišljati v jeziku filmskih podob, je terjalo veliko skrbne presoje.«
»Letos tekmovalni program igranih filmov tako ni samo proslava etabliranih talentov, pač pa platforma za nove umetnike, ki bodo oblikovali prihodnost balkanske in jugovzhodne evropske kinematografije.«
»Kdo je bil Peter Musevski? Bil je človek. To je v resnici bil in takšni so bili tudi njegovi liki. Kadar mu je kdo to rekel, mu je bilo všeč in mu je pomenilo več, kot če si mu rekel, da je izjemen igralec. O tem drugem je ves čas dvomil. Morda je ravno dvom tisto, kar zaznamuje vse njegove like. Peter je bil tako prepričljiv pred kamero tudi zato, ker je utelešal človeško krhkost. Tisto krhkost, ki ga je na koncu pokopala. Veliki vedno odidejo takrat, ko tega nihče ne pričakuje.«
»Bil je junak delavskega razreda, ki je utelešal tranzicijskega luzerja – Slovenca, ki iz leta v leto samo izgublja: delavske pravice, službo, družino, otroke, dostojanstvo, zdravje. Bil je nekdo, ki je verižno kadil in pil pivo v skoraj vsakem filmu, nekdo, ki se ni znal ali zmogel upreti izkoriščanju, zato so gledalci, ne samo slovenski, v njem vedno znova prepoznavali sebe.«
»Bil je junak delavskega razreda, ki je utelešal tranzicijskega luzerja – Slovenca, ki iz leta v leto samo izgublja: delavske pravice, službo, družino, otroke, dostojanstvo, zdravje.«
»Bil je nekdo, ki je verižno kadil in pil pivo v skoraj vsakem filmu, nekdo, ki se ni znal ali zmogel upreti izkoriščanju, zato so gledalci, ne samo slovenski, v njem vedno znova prepoznavali sebe.«
»Avtorsko poetiko letošnjih filmov zaznamuje hibridni film kot metoda križanja igranega in dokumentarnega, predvsem v domeni različnih medijskih formatov: dokumentarne fotografije, videozapisov s spleta, dokumentiranih situacij in izpovedi.«
»Zaznati je tudi navdih iz zgodovine svetovne in domače kinematografije, v novih delih pa tudi sklicevanje na lastno biografijo in ustvarjanje avtorjev.«